Duurzaam inkopen - Hoe begin ik?

Duurzaam inkopen roept bij veel bedrijven nog vragen op. Wat is duurzaam inkopen nu feitelijk en hoe pak ik het aan? Welke consequenties heeft duurzaam inkopen voor de bedrijfsvoering, kosten, bedrijfscultuur en uitstraling van mijn bedrijf? Duurzaam inkopen vraagt om een nieuwe manier van kijken naar het eigen inkoopbeleid, van grondstof tot kantoorartikelen, van machinepark tot wagenpark.
Overheden hebben al besloten dat ze voortaan duurzaam gaan inkopen. Steeds meer partijen in het bedrijfsleven willen die stap ook zetten. Zij verdiepen zich steeds vaker in de fabricage van de producten die zij inkopen. Dit kan al op een eenvoudige manier met de inkoop van FSC-papier voor de printer en kopieermachine . Ook is het mogelijk een analyse te maken van de keten van producten die voor uw bedrijf van belang zijn. Afhankelijk van de ambities, kunnen bedrijven kiezen hoever ze willen gaan met duurzaam inkopen. Maar waar begin je dan als bedrijf?
Carola Helmendach-Nieuwenhuize zal namens COS Zeeland, Centrum voor Internationale Samenwerking, aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden laten zien hoe u uw inkoop duurzaam kunt maken. Vorig jaar ontving zij als eigenaar van Projectbureau Zeeland de landelijke MVO-prijs voor zelfstandigen. Haar inleiding is bedoeld om inspiratie op te doen.
Voorbeelden uit de praktijk spreken het meest aan. We hebben Ferry Samuels, directeur van Eco Point uit Halsteren, uitgenodigd om zijn ervaring met MVO met ons te delen. Dit bedrijf heeft inmiddels zijn sporen verdiend op het vlak van duurzaam inkopen en het verkopen van duurzame producten.

Datum: |
dinsdag 30 november 2010 |
Thema: |
Duurzaam inkopen - Hoe begin ik? |
Waar: |
Business Station Kruiningen – vanaf A58, afslag Kruiningen-Yerseke |
Programma: |
|
16.00 |
Onthaal en registratie |
16.30 |
Introductie Duurzaam Inkopen – Hoe begin ik?
door Carola Helmendach - COS-Zeeland |
17.30 |
Pauze met soep + broodjes |
18.00 |
Duurzaam inkopen en MVO in de praktijk door
Ferry Samuels van Eco-Point |
19.15 |
Vragen en discussie |
|
Afsluiting met borrel |
|
Let op: Er is een max. aantal deelnemers van 25 personen.
Inschrijven t/m 19 november a.s.
|

Aanmelden
Aanmeldingen